BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 18, 2012

2 # Cikgu Ganti

... aku mula masuk kelas.. students hari ini tidak sehebat students sebelum ini.. students hari ini lebih pandai daripada students zaman kita suatu masa dahulu.. sayang seribu kali sayang.. IQ hebat, malangnya disiplin diri kurang ! 

Sabtu ini mula kelas tambahan ! aku handle 4 kelas, bukan mengeluh.. malah aku bangga sebab inilah pengalaman yang bakal aku lalui, baki persekolahan tinggal kurang dari sebulan, 4 chapter belum cover sepenuhnya.. 

hari pertama masuk kelas, tak bermakna aku boleh bagi muka.. 1 masa P&P = 35 minit.. kalau masuk kelas 5 minit terakhir, aku nak ajar apa? bila masa nak cover itu ini?

tengok buku rancangan mengajar pun aku dah stress ! tak logik !!





S : Sabtu ini ada kelas..

M : Nak cuti sekolah pun ada kelas ke?

S : Ini bukan lagi pengorbanan, ini BEBAN ! BEBAN ! *aku stress*


(S - Saya, M - Mak)






Subhanallah ! sebenarnya, inilah saham akhirat.. bukan BEBANan.. inilah yang  akan dipersoalkan nanti.. terlajak kata, hati jadi gelisah, jiwa tak tenang.. Redha dan ikhlaskan hati, aku tau ini komitmen, dan bukan terpaksa..








0 comments: