BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 25, 2009

+ ISU: LELAKI MELAYU +



Salam 1 Malaysia..

misi mecri nuffnang selama 2 hr ni, alhmdulillah, pasni ramai jd bloggers sbb leh kaya.. ehh?? tp kena usaha la skit klik mengklik ni.. hahaha...

post entry kali ni, psl LELAKI MELAYU.. apa kes?? tetiba plak aku cita psl bnda ni.. aku pn x tau la sgt psl laki, sbb sku x couple or x ramai kwn laki.. tu je la aku leh ckp kt cni.. jb lg, klu terlebih ckp, org kata aku anti laki plak.. Ooopss.. aku masih punyai hati dan perasaan.. aku wanita, bukan lesbian.. huh... dh jauh membebel ni..

aku kn suka membaca, td g jln2 kt yahoo group studentBAC_UDM [kt sni la kmi bdk2 degree akaun share maklumat].. aku berminat kt satu artikel psl lelaki.. sje je nk kupas isu ni.. kot2 leh share something dgn korang sume kn.. normal la adat manusia, lelaki nk tau psl pmpuan, dan pmpuan nk ta psl laki..

kwn2 aku prnh senaraikan benda ni.. let's check it out!


1. kurang bertanggungjawab
2. kurang pengetahuan ilmu dunia dan akhirat
3. kurang romantik atau gentleman
4. tidak bersifat penyayang
5. tidak sabar
6. kurang pandai melayan/mengambil hati/memujuk pasangan
7. berlagak pandai (walhal bodoh dan sombong pulak tu)
8. lebih pandai mengambil kesempatan (take things for granted)
9. amat sukar meluahkan perasaan kasih (especially pada isteri, tetapi tidak pada temanita/matair)
10. kurang berpegang teguh pada kata-katanya (cakap tak serupa bikin)
11. lebih suka mungkir janji (ciri-ciri munafik ni weh!)
12. gemar berbohong/ngelat/ tipu (ciri-ciri munafik juga)
13. kurang memberi sokongan pada pasangan
14. kurang pendengaran/ pemahaman (masuk telinga kiri keluar telinga kanan)
15. kurang prihatin
16. lebih cemburu
17. lebih EGO
18. panas baran atau tidak mampu menahan marah
19. cepat kalut
20. cerewet
21. tidak jujur
22. berat ‘pungkok’ a.k.a. takut reput tulang
23. tidak mempunyai matlamat/fokus hidup
24. lebih suka membuang masa melepak
25. lebih suka buang duit beli rokok, aksesori kereta/motor dan lain-lain
26. tidak kreatif atau bermasalah dalam komunikasi seperti suka berahsia, sukar berkongsi masalah atau sukar dibawa berbincang
27. tidak tahu menabung atau tiada perancangan kewangan yang kukuh

*p/s: korang yg kaum HAWA tu, korang setuju x?? korang tinggalkan komen, let's share together.. yg kaum ADAM tu, adakah korang membangkang???

original post by FARID..
edited by me...

next entry pasni akan d update lg..

9 comments:

fndrocka said...

ini adalah tidak matang atau separuh matang.huhu.org boleh tulis 100 perkara ttg perempuan/lelaki/melayu/cina...tapi kalau sekadar tulis tanpa beritahu asas dan skop...aku tak boleh komen dgn mendalam..just for fun bolehlah..

we can generalize on people..but we cannot take it seriously.

p/s:layout baru lawa!

p3perak said...

entry ni x abis lg la fndrocka.. nk tgok respon dulu.. tjuan utama adlh sbb, lelaki suka slh kn pmpuan, n pmpuan plak suka salah kn laki.. x kira la hal pe2 pn.. entry ni akan di update lg.. x pelik ke?? bila tnya je, AKU X CAYA KT PMPUAN..?? yg ni plak AKU X CAYA KT LAKI.. so, teringin le plak, nk kupas bnda ni.. kamu de idea lg x?? kita share..

tq fndrocka.. layout bru, amik semangat dr kamu gk unt berblog..

Miss Shyra Marchelli said...

betol2,, setuju sangat. Tapi shyra ade kenal sorg mmat nih, baik giler r.. Tapi lom kenal sepenohnyer. Harap dye x jadi cmni.

haniff said...

Salam ziarah..

ermm..xdpt nk perkatakan andai itu huraian yg dianggapkan..kerna itu lebih menilai dari sifat keperibadian..

tp itu sume sifat manusia..bohong klau kamu tidak pernah melakukan kesilapan..

Allah menjadikan manusia berbilang bangsa,pelbagai kaum,warna kulit bukan kerna yg sia-sia..
tp Allah Maha mengetahui setiap akan hamba dan makhluknya.

hah..adakah lelaki afrika lebih baik dari itu, adakah lelaki kulit putih lebih baik dari itu, adakah lelaki cina lebih baik dari itu atau adakah lelaki india lebih baik dari itu..??

Tiap anak Adam pasti akan banyak melakukan kesalahan dan sebaik-baik pelaku kesalahan ialah yang bertaubat.

lihatlah & nilai akan dirimu dahulu adalah lebih baik dari melihat & menilai diri org lain..

teringat kata2 sahabat...
bersiap sedialah kita, apa yg kita hendak berikan alasan pada Allah diakhirat kelak..
adakah dgn ilmu engineering kita,degree kita, sijil kita, bahkan itu dunia semata2..

Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka. Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya? [6 : 32]

wallahualam...

ceria2 n senyum2 slalu..=D

Jogger said...

1. kurang bertanggungjawab
- certain2 orang je kot. tapi bila dia kawen, dia kena tau apa itu tanggungjawab
2. kurang pengetahuan ilmu dunia dan akhirat
- yup. sbb aku juga merasainya
3. kurang romantik atau gentleman
- camna nak romantik kalo pasangan kita cam kayu. bila kita romantik. dia suka tapi tidak ada balasan. bukan mintak bukan, cukuplah sekadar blanja makan ker... aiskrim ker
4. tidak bersifat penyayang
- kalo tidak penyayang, dia takkan bercinta... rite?
5. tidak sabar
- tidak sabar nih byk faktor luaran seperti keje, pasangan kita, cuaca... lapo.... huhuh so kalo nak kupas.. kena tgk skop

p/s; larat wat lima je ...

puspawarna said...

aku se2ju kot..
hik2..

Evi LoLyta said...

blh dterima pkai gak kt ats ni. tp itula, sume ada kelemahan. mcm susah nk cr yg btol2 kita nk cmana. tp plg xleh trima bile suke tpu, bohong. mmg benci gle r

black_mel said...

hurm...maknanya kalau xde ciri2 kat atas tu bkn laki melayu ker?huhu..xpe..x kisah sgt pun...hak masing2 bersuara..mybe kwn awk tu blajar dr pglmn..

Buai Laju-Laju said...

isi yg lompong..dan kosong..sesiapa saje blh tulis macam tu tanpa fikir sebab,skop,isu sensitif,dan keperibadian seseorang itu..kene byk melihat dunia, nilai setiap aspek..btl kata komen diatas..sesiapa saje blh ckap die kurang,die lebih..tp kita perlu menilai tiap aspek bkn hanya sesuatu aspek je..