BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 21, 2010

+ CONTEST : Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100?? +

Assalammualaikum..
Salam 1 Malaysia..

situasi sebenar..

aku: mak, tengok kaki org lebam2 ni.. kena gigit hantu kOt.. nak g klinik la..
[sambil tunjuk la, ngada2 kan?]

mak: nak sruh doktOr tu gelak ke?? lebam macam tu bOleh baik sendri.. bukan payah benor smpai nak p jumpa pakar..

aku: erk??

mak: dah tu, asal balik umah je, ngadap laptOp.. dOk dalam bilik, sebulan balik tak makan pun tak apa.. ingatkan buat assignment la sangat.. dOk chat.. gelak.. buka lagu.. apa kau buat sebenarnya ni..?? bukannya nak tolong kemas rumah, dtg gerai pun lewat.. kat gerai tu byk keja.. cuti sem, buku pun cuti.. laptOp on 24 jam.. *yeayy!! my mom suka memberi nasihat..*

aku: tu la, mak.. orang dok umah pun buat keja.. cari keja.. cari duit gak ni.. cam abah.. cam mak.. tapi, keja org ni tak memasak.. tak penat.. sambil makan pun keja gerak gak.. *kesengalan je*

mak: keja apa yang kau buatnya??

aku: buat blOg.. jOin cOntest.. tengOk ni mak, hadiah2 cOntest dia..

Tempat pertama akan menerima RM100 terus ke akaun
Tempat kedua akan menerima RM50 terus ke akaun
Tempat ketiga akan menerima RM30 terus ke akaun
Tempat keempat & kelima akan menerima saguhati sebanyak RM10 terus ke akaun

ni banner dia.. kalau spe2 nak join, klik je banner dia, ada link terus.. camtu je, mak.. kan senang.. Diari Seorang Lelaki punya contest.. mak tak bOleh jOin la, anak2 mak boleh..


mak: aishh.. tak faham la.. nape mak tak bOleh jOIn??

aku: alaaaaaaa... mak dah kawen.. dah ada abah.. kami ni tak kawen lagi.. kalau la dapat duit ni, hadiah RM100, masuk kat bank terus.. aisssshhh... untung dah mak.. bOleh support duit kawen org nanti..

mak: aik..

aku: betul la kan, mak.. abah cakap x nak buat sanding2.. nikah pun kat masjid.. mak cakap hari tu, kalau nak grand ala2 Erra Fazira, kumpul duit dalam bank.. buat sanding2 guna duit sendiri.. aisshhh.. mak ni.. tak nak bergaya ke?? anak sulung mak ni nak kawen.. yang adik2 nanti, buat la kecik2, cukup syarat je.. org ni dah la anak sulung.. cucu sulung.. cicit sulung.. anak sedara sulung.. pmpuan paling muda antara sepupu2.. mak tak nak glamer ke?? rugi mak..

mak: cakap besar, macam dah byk je duit kau kumpul..??

aku: ni tengah kumpul la mak.. nak kawen punya pasal..

mak: dah bape banyak duit kau kumpul?? every week tepOn je, duit.. duit..

aku: ada la, dalam RM 25.. duit contest gak tu mak.. tempat 1st.. contest cinta blOg Mr. Khai.. pasni tambah RM 100, jd RM 125 la, mak.. cukup tak mak?? nak tempah baju nikah, baju sanding pagi + malam + potong kek, set perabOt dlm bilik..

mak: mimpi je la.. *mak cam tak yakin je aku menang*

aku: alaaa.. mak, amin kan la.. kOt2 Lelaki Ini termimpi, anak mak yg menang.. nnt Lelaki Ini catat la dalam Diari dia.. cepat mak dapat menantu.. anak mak gak popular.. anak spe??

mak: anak mak... amin.. Ya Allah, perkenankanlah dOa anak aku ni.. Amiin Ya Rabb.. *kata mak aku sambil menadah tangan*




p/s: Diari Lelaki Ini, terima tak?? rOger2 la kalau ada yg x menepati syarat..

p/s: i try my best to olah this dialOg.. my lovely mOm kat perak.. i'm here.. tak jumpa mak.. rindu mak.. dialOg bulan lepas***

p/s: spOnsor2 i, sanggupkah??

34 comments:

Lelaki Ini said...

Wahahaa..best²..macam cerah je harapan..tapi kan.....tarikh tutop lame lagi, mane le tau ade yg lagi power.. :p

btw, tQ for joining..good luck..

p/s : lepas ni nak buat contest yg hadiahnye penajaan pakej perkahwinan la.. (kalau la saya kaye) :p

p3perak said...

Lelaki Ini:

ohh.. i try my best utk menang duit kawen ni.. penat olah idea.. hehehe.. semOga mencapai cita2..

ehh.. buat la, p3 jOin.. jgn risO..
dapat kawen free.. aishhh.. pOpular la mak p3.. hehehe

Lelaki Ini said...

to p3:

nak kawen free..? wahahaa..

kalau nak kawen sponsor bleh aa..modal rm500, tunggu bulan 12..nanti saye recomment sponser dri jab agama johor..baek punye..! :D

p3perak said...

Lelaki Ini:

aishh.. tak baligh lg la p3 ni..
x mao la..

best gak tu, org perak boleh ke jOin sponser jbtn agama jOhor??

brO, recomment kan psgn nya terus..
malas nak mencari..

hehehe..

Lelaki Ini said...

to p3:

aikk..pasangan pun nak rekemen ke..? jap lagi dia visit sini..hehee..

pi usha blog dia..

http://wazy84.com

p/s : wazy, aku kasik ko can ni.. :p

p3perak said...

Lelaki Ini:

Uishh.. brO, serius ke?? terharu plak p3..

cOme2, wazy..!! visit la i.. *brO, tampar cepat.. cam mimpi plak ni*

p3 ni tak baligh lagi, tak bOleh.. tak boleh.. hehehehe...

Wan Zawawi said...

salam...

Haaa blog anda diterjah,jeng3...menarik gak yer entri taun blog ni :)

Wan Zawawi said...

erkk typo lak *tuan

p3perak said...

Wazy:

demi mendapatkan RM 100...

demi perkawenan p3..

demi masa depan p3..

demi melengkapkan separuh lg iman p3..


ececeh.. gatal betul..

p3perak said...

Wazy:

ada hbgn dgn Lelaki Ini ke??

hehehe

Frodo Baggins said...

>>____<<


amin ... keh3x

abigemok said...

wah, bagus2.. pandai ko cerita eh.. kalau dah menang belanja aku ya? :D

p3perak said...

Frodo Baggins:

amiin.. kamu dah jOin??

p3perak said...

Kyuubi_85:

duit hantaran tu, mana bOleh belanja kO..

belanja kO pakai duit PAMA la.. tunggu kemunculan aku di sabahan nnt..

sengal tak dialOg tu??

abigemok said...

haha.. lucula.. :D sengal tu apa weh.. tk fhm la. sabah tk guna pkataan tu.. huhu

p3perak said...

Kyuubi_85:

kalau tempat aku, sengal ni byk mksud..
1) sakit2 badan
2) lenguh2 kaki
cam2 la kot..

maksud kawan aku sengal ni, cam bOdoh je apa aku tulis.. kategOri lucu la kOt kalau bhs kO..

abigemok said...

yg aku tau sengal ni mcm sakit2 bdn. tu je.. tp aku dah agak dah maksud mcm tu korang guna.. haha

p3perak said...

Kyuubi_85:

aku sengal ke??
wakakaka..

kO tak gelak baca apa aku tulis tu??

abigemok said...

mmg sengal.. haha

nak tempah mcm2 baju dgn RM125 je.. hahaa

Frodo Baggins said...

>>____<<


((tetiba wa mnyampuk))



hahahhaha

p3perak said...

Kyuubi_85:

kO nape tak reply komen kat blOg kO??
cmne aku nak jadi pmpuan byk cakap ni..
aishh..

>>tempah kat kO la.. bOleh??
kO kan pndai jahit2 ni..
binatang pun kO bedah..
tak kan baju x reti jahit..
member2, diskaun la brO..

hahaha

p3perak said...

Frodo Baggins:

kamu dah jOin??
jOm la..
kumpul duit hantaran brO..

wakakakaka...

abigemok said...

ko nak ke aku jahit baju mcm jahit katak nye perut tu? haha

sori ah, aku x cek lg komen2 dku tu.. tp rasanya tak praktikal dah la widget plg bnyk ckp tu coz aku guna disqus. dia xleh detect komen dlm disqus, widget popular post pun aku dah buka coz semua post undefine komen.. huhu

p3perak said...

Kyuubi_85:

bab2 widget ni, aku la bloggers yang x tau apa2.. nak edit2, sume aku tak reti.. blOg ni, aku cuba try test je.. aku pernah nanges sebab template ni asyik x jadi.. salah html la, apa la..
stress aku.. pas nanges, berjaya plak aku tukar2 rumah aku ni..

>>>>>>>>>uishh.. katak tu bukan dah mati ke?? npe kO jahit lagi?? x geli ke weh??

abigemok said...

aku sama ngan ko dulu.. tp aku pelan2 belajar. cari kat tenet. pastu ok dah. study la pelan2, lama2 ok la tu.. :D

coz perut dia ternurai, tu yg aku jahit balik.. huhu.. geli gak skit,

p3perak said...

Kyuubi_85:

aku malas nak mencari... aku suka tnya kat org, tak sesat jalan2.. sebelum aku tnya tu, aku dah puas nanges.. siap off lappy, konon merajOk la..
*gedik tak aku*

eeii.. aku siang ikan pun takut.. ni nak main katak.. hahhh..kantOi.. tak bOleh jadi bini ko.. mak ko reject nnt.. hahahah

abigemok said...

alala.. haha.. aku lbh suka cari sendiri.. kalau xdpt cari baru tnya org.. :D

ala, siang ikan pun tkt? knpa?

Frodo Baggins said...

>>____<<


hye ...
selemat mengenali hati budi masing2
ngahahhahahahha

((menyampuk lagi ..))


larixxxxxxxxxx

p3perak said...

Kyuubi_85:

aku reti masak, tapi adik aku kata tak sedap.. better aku tak yah masak kan.. wakakaka.. *alasan lagi*

aku takut darah.. kalau derma darah aku ok je, pas2 pitam.. tengok darah sendri.. hehehe

p3perak said...

Frodo Baggins:

Kyuubi tak melamar lagi.. kO ada chance.. nak kenal hati kO, bOleh??
hahahaha...

npe lari?? kyuubi tak marah la..

abigemok said...

xyah masak nanti nak mkn apa? kalu aku jadi doktor, mmg xyh msk dh.. haha
lucu plak mcm tu. tengok darah sendri pun pitam.. adeh.. jrg dgr

p3perak said...

Kyuubi_85:

npe kO jd doktor, tak masak dah??

kO nak amik org gaji ke??

aisshhh.. memahami la kO ni..

wakakaka...

::Umiliya6677:: said...

salam..ziarah..ermm nakal sungguh adik ni....kelakar sungguh sakit perut umi baca,,,sambil gelak2..umi gerenti adik menang contest ni...sebab umi pagi pilihan heheheh..terus kan kenakalan mu ekkkk..heheh

p3perak said...

UMILIYA:

salam ziarah umi.. thanks ya..

nakal ke?? tak la, umi.. hehehehe..

insyALLAH.. amiin.. umi pun bOleh menang juga..