BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 19, 2010

+ Cinta Pertama +

Dah 1 minggu aku tak muncul

Tibatiba muncul dengan cinta pertama

Uhh.. sungguh terkilan kerana cinta pertama aku sedang menuju kebahagian

Dah ada isteri cun

Ada si Iman yang comel

Si lelaki bernama Hazrul

Anak jiran aku

Time kena pakai uniform sekolah dulu, aku selalu dok usha dia

Setiap pagi dia akan lalu depan istana abah aku

Itu je kesempatan yang ada

Sekarang ini dia dah ada kerjaya sebagai pemandu lori

Tapi, bukan itu yang aku nak cerita

Jodoh dia adalah pilihan hati

Tapi bukan pilihan keluarga

Mungkin keluarga dia cadang aku kot, perasaan!

Ibu dia bantah sampai la si Iman itu lahir

Ada saja cacat cela si menantu di mata si ibu

Bila hati tabah menerima ujian duniawi

Segalanya dipermudahkan

Kini, si ibu telah menerima takdir

Walaupun si menantu tu janda, itu adalah pilihan anak bujangnya

Kata orang, kalau dah ada cucu, hidup mertua tu serba lengkap

Kini, si suami pula buat hal

Layan si isteri seperti orang gaji

Maki hamun

Dimana keadilan dalam hubungan??

Wanita itu cuma insan lemah yang perlukan bimbingan

Ohh.. aku tak kesal sebab tak kawen dengan dia

Perlukah restu ibu ayah dalam perkahwinan???







9 comments:

cikCEPET said...

yeay..!!
owg 1st..
ahhaaa sgt perlu mewhhh... lo bley t na kawen pown bia mak.abah yg carikan... hehe boley kew..??
blasah jew oke..!!

hehehee :))

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

haaiisshh,,ape kene ngan laki tu ek??

ni mst ade smething wrong nie.....cuba nengok2 ckit

hiro said...

iii..msak xreti g,,dh nk kwem?

ASaDa RyutaRo said...

uhh! nape lak si hazrul tu buat bini cam orang gaji? err.. pada aku org gaji tu ok la, ujung bulan dpt gaji..

jgn dia buat jd hamba abdi lak..

maki hamun ni aku tak puas hati. kalau mmg betul benda tu salah, ok lagi.. tapi kalau sekadar nk melepaskan marah.. WTH!!??

hurmm.. tak nak campur sesi rumah tangga orang.. tapi kepada suami2 yang baca ni. plz.. bertimbang rasa dengan isteri anda. mereka bukan hamba abdi anda.. sekian.

hazrul tu ade utang dgn along ke? hihi :P hanya persoalan..

nabila said...

restu mak ayh penting..

hizaki said...

betul tu restu mak ayh penting...

p3perak said...

cikCEPET:

Owh.. dh ada calOn kan?? jgn nak tipu ni.. hehehehe..


Lok:

ntah, nak nengok apa lg? laki org dah.. hahahah...


hiro:

spe yg nak kawen tu?? basuh baju x belajar lagi la.. hehehe..

p3perak said...

asada:

ntah la, dia tu baran sikit.. dulu time mak dia tak suka, dia gatal bw balik bini tu dok 1 rumah dgn mak dia.. skrg ni, diorg dh ada rumah lain, bini dia pula wt cm org gaji.. sian bini dia, mcm2 kena tggung..


nabila & hizaki:

owh.. sama jwpn ni.. sehati sejiwa eh?? hehehe

fndrocka said...

apa ini..drama melayu ka.restu mak ayah kena letak sebagai prioriti,,sebelum nak mula bercinta pun kena bawak jumpa mak abah.kalau nak kahwin lagilah..itu cara yang paling molek lah kan

Latest Entri : Peristiwa Subuh