BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, May 7, 2010

+ Kesinambungan: Tunang Curang +

"Adik, abang dah dapat jawapan itu.."

"Jawapan apa?"

"Tunang abang dah buat pengakuan semalam.. dia lebih sayangkan lelaki itu.."

"Erk.. teruknya..."

"Abang belikan dia tudung, dia tak nak pakai bila bersama abang.. Tetapi, apa yang lelaki itu belikan, dia akan pakai.. Antara abang dengan lelaki itu, dia sayang lelaki itu.."

"Huhhh.."

"Abang dah tak ada apa2 dalam hati dia.."

"Pas2 nak teruskan ke pertunangan itu.....?"

"Kalau abang yang jumpa family dia, putuskan hubungan ini, itu maknanya abang yang bersalah.. Abang nak dia yang jumpa mak ayah abang, biar dia yang buat keputusan ini.. Biar dia yang putuskan hubungan ini..."

Abang, semoga kau tabah..




Episod 1 disini


Walaupun aku belum cukup umur untuk kenal apa itu Cinta.. bagi aku la.. kenapa kita perlu membuat keputusan untuk bertunang dengan lelaki yang kita tak cinta.. Kata orang dulu dulu, cinta lepas kawen, best, indah.. Tapi, dalam kes ini, bercinta dengan orang lain, bertunang dengan orang lain.. sekarang baru menyesal dengan keputusan sendiri.. si lelaki pula kecewa.. Sampai bila permainan ini akan berkesudahan??






28 comments:

::ienafazlyna:: said...

ini cerita betulkah?saye tumpang simpati..tp jodon ketentuan Tuhan..kita tak tahu apa yang disebaliknye kan??

ain fathihah said...

alangkan dah kawen 20tahun pn boleh jatuh cinta dengan org lain...inikan pula baru bertunang..

Allah yg membolak-balikkan hati..

p3perak said...

ienafazlyna:

cerita betul kak....

aah, ALLAH dah tentukan buat kita..

p3perak said...

ain fatihah:

betul tu, kak!

setuju..

Skype Crew said...

bgs jgk c2...baik putus mse tunang drp cerai mase kawen nti p3...

p3perak said...

Skype Crew:

huh.. ayat tu mendalam maksudnya, skype.. dia dh syg, ssh nak buat kptsn..

captain88 said...

asam garam.. pahit manis.. org bercinta.. huhu

Jieda said...

semoga si abang tu akan terus tabah dan redha dengan perjalanan hidupnya

p/s:geram btl ngan tunangnya tu.setiap perbuatan pasti ada balasannya.

p3perak said...

Captain88:

amboii.. cam dia pula yang bercinta..

hehehe..

p3perak said...

Jieda:

akak dah baca kisah 1??

insyALLAH.. si abang punya emosi tak stabil lagi la, kak..

huhu..

SheY PuLL said...

taba la menghadapi ek..:)

Razman said...

cakap kat abang kau tu, jangan jadi dayus. serius, memang kasar. tapi jgn jadi laki dayus. baek tgalkan seblum kawen n jd lg teruk.

Jimie said...

stuju ngn ko razman...

p3perak said...

sheypull:

my abang dah cukup tabah..

huhu...

p3perak said...

Razman:

nnt aku sampaikan kat dia..

p3perak said...

Jimie:

iyep.. akan disampaikan.. thanks, bro..

Aidi-Safuan said...

pergh, baru episod 2 dah sedih dah. nih blom sampai climax lagi nih. komfem berair la mata nanti. series nih braper episod erk? :p

p3perak said...

Aidi-Safuan:

kita nantikan kesudahannya, adakah mereka berpisah dipertengahan atau mencari konklusi untuk bersatu.. hehehe..

ok??

Fitrihadi.com said...

takkan ada cinta sejati selagi manusia tak berpuas hati dengan apa yg dia ada.. :)

Aidi-Safuan said...

agak2 boleh buat movie tak cerita nih? boleh meletop macam cerita halimah jongang the movie tak?

::Umiliya6677:: said...

sianlak ..kat si lelaki...wanita baik untuk lelaki yg baik..insyalalh ...kalian akan mendapat bakal isteri yg baik nanti..amin

p3perak said...

Fitrihadi.com

cinta Adam dan Hawa adalah cinta sejati.. :)

p3perak said...

Aidi-Safuan:

boleh, kalau kamu yang jd director.. ok?

p3perak said...

Umiliya6677:

amin, insyaALLAH, kak.. tq

Sang Pujangga Utara said...

kesian lah

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
hmM..kalu pendek fikir, tanpa zikir cam nie la jadinya kan..
apa pun keadilan boleh ditegakkan..amik la tindakan yG sewajarnya..

p3perak said...

Sang Pujangga:

ini la cabaran dalam hidup..

p3perak said...

Azrai Ahmad Zamri:

salam ziarah..
keadilan tanpa keberanian, bila kasih syg masih di kaburi oleh cinta dusta.. faham?

hehe..