BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, May 6, 2010

+ Kawan +



Kawan ini manusia yang cepat meransang kita

Kalau baik, positif la ia

Kalau jahat, negatif la ia

Aku setuju dengan pantun ini

Bila badan kawan berbau, badan kita pun berbau

Macam kembar dah rasa

Kat bilik aku semerbak bau badan si A

Walhal dia dah lama keluar dari bilik aku

Sebab-kan wangian semerbak itu, aku sanggup basuh cadar selimut

Tak kira la tangan kasar tak bila dah pegang sabun itu

Demi menghilangkan haruman badan

Bagi aku, sekali aku mengenali "kawan"

Dia la sahabat aku dunia akhirat

Biarpun dia tikam aku dari belakang

Sebaik mungkin aku nak gembirakan hati sahabat

Masih ada lagi tak istilah itu di zaman dunia sekarang ini?

Mana hilang sahabat bila kita perlukan support?

Bukan minta balasan

Tapi cukup sekadar ihsan

Pembakar semangat di kala kesempitan mengundang dalam kesempatan

Aku selalu ingin memberi senyuman

Agar sahabat mengerti bahawa kehidupan ini perlu dihargai

"Sahabat, pergi mu tiada pengganti...."

Kawan bukan sahabat, cuma sekadar teman melepaskan gelak ketawa

Sahabat adalah teman yang berkawan dalam apa jua keadaan

Berkongsi sedih dalam tawa......






Aku rasa musim beruk2 mengawan, line macam bangang je.. sape tau ini keja sape bagi beruk2 mengawan musim ini?? tak ada feel langsung nak bermesra dengan korang sume..





4 comments:

cikCEPET said...

hehe tul tuh...
tp lo da tkam blakang..
huh taleyh tahan kowt...uewppsss!!

p3perak said...

hahaha..

macam2 jenis kwn ada kan..

rizal jabai said...

kawan mmg macam2..kawan menjadi lawan

lawan mejadi kawan baru la best

p3perak said...

rizal jabai:

lawan menjadi musuh??

cmne tu??

hehehe..