BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 25, 2010

+ Tanah Tak Terima Manusia +


bukan gambar sebenar

Jumaat lepas, jiran kat area taman aku meninggal dunia

Lelaki yang berumur 32 tahun

Tapi aku tak pernah kenal pun siapa si arwah ini

Maklumat ini semua mak aku kasi tau

Aku memang perempuan melayu terakhir la

Tak ambil tau langsung kisah jiran

Walaupun diorang ada kenduri betul2 depan rumah aku

At least dalam hati aku cakap, "WTH bising2 kat luar tu..??"

Sekurang kurangnya aku masih ada deria untuk mendengar riuh rendah

Sepupu aku kawen pun aku datang pakai seluar jeans + tshirt, ambil gambar, blah

Aku punya kenduri esok, aku jemput semua bloggers je

Sebab jiran jiran semua nak balas dendam

Sejak dengar cerita tanah tak terima manusia, aku jadi insaf

Walaupun aku anak yang bertuah, kata mak aku la

Nasi pun tak lepas lagi nak masak

Dulu aku selalu baca kisah kisah pelik dalam mastika

Tapi sekarang benda ini dah jadi walaupun aku tak lihat dengan mata kasar lagi

Si arwah tak dapat disemadikan dalam liang lahad

Si arwah meninggal dunia dalam pukul 12.30 tghari

Tak ada sakit apa apa

Lepas zohor dikebumikan

Sampai lewat petang urusan pengkebumian tak settle lagi

Kata orang tanah tak terima si arwah

Semasa hayat arwah, beliau seorang yang lurus

Bukan jenis mat rempit atau manusia yang pandai main blog

Bukan jenis kaki judi, kaki nombor

Bukan jua kaki lepak
Menurut kata orang yang ziarah rumah arwah selepas kisah ini tersebar

Si arwah pernah mengguris hati si ibu

Sampai ke akhir hayat si arwah ini, si ibu tetap terasa

Semua ini ketentuan ALLAH SWT

Senang dan susah kematian seseorang hambaNYA

Yang penting, mati itu pasti!!

Sampai lewat petang, baru jenazah dikebumikan

Itupun masih ada kekurangan

Hari ini genap 1 minggu arwah bersemadi

Semoga rohnya tenang menghadap Ilahi....




Al-fatihah untuk arwah dan seluruh umat Islam yang telah kembali kepadaNya.. Mungkin, esok kita pula yang bakal menyusul.. Entry ini bukan untuk menghina dan membuka aib arwah dan keluarga, tetapi sebagai pengajaran buat kita.. Walaupun setitik air mata ibu dan ayah itu mengalir kerana tingkah laku kita yang negatif, yang pasti ganjarannya di sana nanti..






10 comments:

cikCEPET said...

dkt dunia pown Allah da tunjuk...
ati && perasaan parents tul2 kne jge..
tenx igt kn readers...
nice p3

:))

[z@ck] said...

berbuat baiklah sesama manusia
=)

ciEk NiENa said...

jangan derhaka pada ibu bapa.. merana idup..huhu..

Miss ... said...

skt nak beranak tu pun anak x kan dpt balas sampai bila2 huhu

Berd said...

aku rindu mak aku.

muazlumut said...

jadi anak soleh

hans said...

haih
kena minta maaf dekat mak kita selalu

Linglung said...

syurga bawah tapak kaki ibu..tu la dia..

Anonymous said...

[url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/viramune.htm][img]http://onlinemedistore.com/1.jpg[/img][/url]
buy lybrel mexico pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/products/cleocin-gel.htm pine pharmacy pine ave niagara falls [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/xtz--energy-booster-.htm]puerto rico pharmacy[/url]
weldon pharmacy alabama http://certifiedpharmacy.co.uk/products/allopurinol.htm texas pharmacy regulations [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/tetracycline.htm]tetracycline[/url]
overseas pharmacy klonopin http://certifiedpharmacy.co.uk/products/protonix.htm preferred mail service pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/karela.htm]crossborder pharmacy[/url]
legacy salmon creek pharmacy http://certifiedpharmacy.co.uk/products/flagyl-er.htm dog pharmacy [url=http://certifiedpharmacy.co.uk/products/albendazole.htm]albendazole[/url]

Anonymous said...

[url=http://englandpharmacy.co.uk/products/yasmin.htm][img]http://onlinemedistore.com/4.jpg[/img][/url]
pharmacy board review guide http://englandpharmacy.co.uk/catalogue/e.htm drug world pharmacy [url=http://englandpharmacy.co.uk/products/rocaltrol.htm]pharmacy technician legislation hb1250[/url]
costco pharmacy enfield ct http://englandpharmacy.co.uk/products/micardis.htm help studying for pharmacy tech [url=http://englandpharmacy.co.uk/products/baclofen.htm]baclofen[/url]
list of universities offering pharmacy couress in germany http://englandpharmacy.co.uk/products/lasuna.htm arrow assisted living pharmacy 109 duluth mn [url=http://englandpharmacy.co.uk/products/acticin.htm]medsavers pharmacy austin[/url]
third party billing tips pharmacy http://englandpharmacy.co.uk/products/aleve.htm colleges of pharmacy [url=http://englandpharmacy.co.uk/products/indocin.htm]indocin[/url]